În comparație, mâna umană are 27 de grade de libertate — Tesla aproape că reușește să replice complexitatea unei mâini în designul său personalizat. Elon Musk a menționat că, cu cele 22 de grade de libertate, Optimus este capabil să învețe și să cânte la pian — o sarcină complexă pe care mulți oameni o găsesc dificilă.
Cel mai important, robotul beneficiază de puterea vastă de învățare a sistemului de conducere autonomă (FSD) — fiecare unitate Optimus funcționează pe hardware și software similar cu cel al mașinilor Tesla. De asemenea, se poate deplasa autonom, folosind același sistem de recunoaștere a obiectelor și învățare pe care îl folosesc zilnic mașinile Tesla. Optimus învață observând oamenii sau poate fi instruit de un operator la distanță. Elon Musk a menționat, de asemenea, că în viitor robotul va putea viziona videoclipuri și învăța să îndeplinească sarcini.
Ce Optimus Poate Face?
Elon Musk a menționat că scopul principal al lui Optimus este să înlocuiască oamenii în anumite sarcini, în special cele care ar putea pune un om în pericol. Acestea pot varia de la a fi un companion umanoid sau îngrijitor, la muncitor în construcții sau chiar muncitor în fabrici. Desigur, se concentrează pe sarcini de înaltă precizie, datorită mâinilor sale complexe și este destinat să înlocuiască lucrătorii umani care efectuează lucrări de precizie zilnică pe care roboții de astăzi nu le pot face.
Scopul principal este să înceapă utilizarea roboților Optimus în fabrici și, în acest sens, două unități au fost deja implementate într-o fabrică Tesla, lucrând pe liniile de asamblare a celulelor de baterii într-un prototip și testare. În prezent, aceste două unități mută celulele de baterii de pe linia de producție în containere de transport.
Raportul Roboți-Oameni 2:1
Planurile pentru Optimus sunt ambițioase — Elon Musk prevede că în viitor vor fi 2 roboți umanoizi pentru fiecare persoană de pe planetă. Aceasta este însoțită de o rată uimitoare de construcție de 1 miliard de roboți umanoizi pe an, dintre care Tesla intenționează să producă cel puțin 100 de milioane pe an sau chiar mai mult.
Cu aceste cifre, Tesla estimează capitalizarea pieței pentru Optimus dublă față de cea a FSD — aproximativ 20 de trilioane de dolari, cu un profit estimat de 1 trilion de dolari pe an la scară largă. Este un profit estimat de 10.000 de dolari pe unitate, ceea ce va fi o realizare semnificativă.
Când Optimus Va Apărea?
Având în vedere că Tesla încă mai planifică revizuiri ale designului, producția la scară largă nu va începe prea curând. Totuși, Elon Musk a menționat că Tesla planifică să implementeze aproximativ 1000-2000 de unități Optimus pentru uz intern în fabricile Tesla până la sfârșitul anului viitor. Această producție limitată va fi începutul implementărilor mai mari ale lui Optimus și va ajuta la perfecționarea sistemului de conducere autonomă care rulează Optimus, ajutându-l să învețe numeroasele sarcini pe care le-ar putea face într-o fabrică.
Costuri
Următoarea întrebare importantă este cât va costa. Musk a menționat că va costa mai puțin decât o mașină — cu un cost estimat de 20.000 de dolari, odată ce va începe producția la scară largă. La fel ca și în cazul Cybertruck, asta înseamnă că adoptatorii inițiali se vor confrunta cu costuri destul de mari la primele serii de producție. Economiile de scară vor reduce în cele din urmă costul pe măsură ce se vor produce mai multe unități.
Una dintre provocările semnificative pentru Tesla va fi scalarea producției pentru a reduce aceste costuri. În prezent, fiecare unitate este construită manual în laboratoarele Optimus ale Tesla. În cele din urmă, va trebui să se scaleze la o linie de producție adecvată, ceea ce va necesita o fabrică. Optimus utilizează, de asemenea, celule 4680, ceea ce înseamnă că va fi necesară o producție a acestor noi baterii pentru a produce Optimus.
Așadar, poate că în curând, Optimus va bate la ușa dumneavoastră, livrându-se singur pentru a vă ajuta în treburile casnice. Cu siguranță, un viitor luminos la care merită să ne gândim. |